Toimitus-, palautus- ja maksuehdot
Nämä toimitus-, palautus ja maksuehdot ovat voimassa 20.4.2022 alkaen.
Verkkokauppa
Havea Design Shop Oy (y-tunnus: 2977484-3) myy tuotteita verkkokaupassa osoitteessa: www.haveadesignshop.fi.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Onnistuneen tilauksen jälkeen asiakkaan sähköpostiin lähetetään tilausvahvistus.
Maksaminen ja maksutavat
Havea Design Shopin maksuja välittää Paytrail Oyj sekä Klarna Bank AB. Havea Design Shop ei näe, käsittele tai tallenna asiakkaidensa maksutietoja.
Paytrail maksutavat
Paytrail on turvallinen maksutapa, jolla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Paytrail Oyj:n (y-tunnus 2122839-7) ylläpitämä.
Pankkimaksut:
Asiakkaiden käytössä on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Verkkokaupassa voi maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-Pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla.
Luottokorttimaksut:
Verkkokaupassa voi maksaa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Käytössä ovat kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
Mobiilimaksutavat:
Mobiilimaksutavat Pivo ja MobilePay ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtä tai korttimaksuna kortilta hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.
Lasku- ja osamaksupalvelut:
Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Collector ja Jousto. Asiakas näkee rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot hyväksyessään maksun. Hyväksymällä maksun hyväksyy samalla rahoitusyhtiön ehdot.
Klarna maksutavat
Klarna-lasku
Klarnan laskulla maksaminen on turvallista ja helppoa:
- Maksaminen tapahtuu vasta lähetyksen saapumisen jälkeen
- Maksuaika on 14 vuorokautta
- Maksukorttitietoja ei tarvitse antaa
- Laskua voi tarkastella osoitteessa klarna.fi
Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
Klarna tarjoaa kuluttajille Ostajan turvan, mikä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että kuluttajan ei tarvitse maksaa tilattuja tuotteita ennen kuin on vastaanottanut ne, ja että Klarna auttaa kuluttajaa ostokseen liittyvissä ongelmatilanteissa. Lisätietoa Klarnan Ostajan turvasta täällä.
Klarna-erämaksu
Klarna-erämaksulla asiakas päättää itse, missä tahdissa maksaa ostokset (alkaen 1/100 jäljellä olevasta summasta, kuitenkin vähintään 5,00 EUR /kk). Tämä tarkoittaa, että:
- Maksaminen tapahtuu vasta lähetyksen saapumisen jälkeen
- Maksukorttitietoja ei tarvitse antaa
- Loppusumman voi maksaa pois yhdellä kertaa
Klarna erämaksuvaihtoehdot sekä yleiset luottosopimusehdot löytyvät täältä.
Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista luottotietopalvelusta.
Luotonantaja on Klarna Bank AB (publ), jonka yhteisötunnus on 556737-0431, osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma. Klarna on luottomarkkinayhtiö, jota valvoo Ruotsin finanssivalvonta.
Toimitustavat ja -kulut
Tilauksen toimituskulut kerrotaan verkkokaupan toimitus- ja maksutavanvalintasivulla. Toimitustapavaihtoehdot ovat:
- Postipaketti
- Posti Smartpost
- Postin Kotipaketti
Isompien tuotteiden kohdalla käytämme lähetykseen myös Matkahuoltoa. Arvioimme lähetystavan tapauskohtaisesti parhaimman lähetystavan saavuttamiseksi.
Lähtökohtaisesti tilaukset toimitetaan yhdessä lähetyksessä. Pakkauksellisista syistä useamman tuotteen sisältävä tilaus saatetaan joissain tapauksissa lähettää useammassa lähetyksessä, jolloin jokaisesta saapuvasta lähetyksestä tulee erillinen saapumisilmoitus.
Toimitusaika
Valikoimassamme on tuotteita heti saatavilla varastosta sekä tilaustuotteita. Tilaustuotteiden osalta toimitusaika on merkitty erikseen jokaiseen tuotteeseen. Mikäli tuotteen kohdalla ei ole mainittu toimitusaikaa, kyseessä on varastotuote.
Toimitusaikamme varastotuotteiden osalta Suomeen on 1-4 päivää.
Tilaustuotteiden toimitusaika on kerrottu tuotteen kuvauksessa. Pääsääntöisesti tilaustuotteiden toimitusaika on noin 2-4 viikkoa. Poikkeustapauksissa tilaustuotteiden toimitus saattaa viivästyä meistä riippumattomista syistä, silloin asiakaspalvelumme on yhteydessä tilaajaan sähköpostitse.
Mikäli tilaus sisältää sekä varastotuotteita että tilaustuotteita, toimitetaan tilaus kaikkien tilauksen tuotteiden saavuttua varastoomme.
Tilauksen toimitukseen liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme info@haveadesignshop.fi tai soittamalla +358 40 504 5844.
Palautukset
Asiakkaalla on 100 päivän palautusoikeus lähetyksen vastaanottamisesta, palautus on aina maksutonta.
Palautukset onnistuvat helposti seuraavien ohjeiden mukaisesti käyttämällä Postin palautustunnusta 670257:
- Pakkaa palautettava tuote alkuperäiseen pakkaukseen tai alkuperäistä vastaavaan pakkaukseen.
- Laita palautukseen mukaan tilauksen mukana tullut lähetyslista tai paperi, johon on kirjoitettu tilaajan nimi sekä tilausnumero (tähän sopii ihan käsin kirjoitettu lappunen). Tilausnumeron löydät helposti esim. sinulle tulleesta tilauksen vahvistussähköpostista.
- Vie palautus Postin toimipisteeseen (ei postilaatikkoon) ja ilmoita Postin toimipisteessä palautustunnus: 670257
Palautusosoite:
Havea Design Shop c/o Verkkologistiikka
Taalintehtaankatu 4
20750 Turku
Palautamme rahat palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Suosittelemme säilyttämään postin toimipisteestä saatua palautuskuittia.
Lunastamaton / noutamaton paketti
Lunastamatta / noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus. Lunastamatta jätetystä lähetyksestä asiakkaalta peritään aina kertakulu 15 €. Posti säilyttää paketteja toimipisteessä 7 vrk. Mahdollisesta säilytysajan pidentämisestä tulee tilaajan sopia Postin kanssa erikseen. Lunastamattoman / noutamattoman paketin mahdollisesta uudelleen lähetyksestä peritään lähetyskulut 6,90 €.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@haveadesignshop.fi.
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli lähetys on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
Muuta
Kaikissa kysymyksissä tai ongelmatilanteissa saat avun lähettämälllä sähköpostia info@haveadesignshop.fi tai soittamalla +358 40 504 5844.